Шкільний етикет:
правила поведінки в школі у 30 віршах
Дисципліна в школі – ціла наука. Школярам часто потрібно нагадувати, як правильно поводитися в стінах шкільного закладу. Вивчити правила поведінки з першачками чи учнями молодших класів можна у формі веселих коротких віршиків.
Не спізнюйся до школи!
***
Вранці рано прокидайся,
Гарненько вмивайся,
Щоб в школі не позіхати,
Носом в парту не клювати!
З вечора в портфель склади
Зошити, підручники, олівці.
Вранці ще раз перевір,—
Готовий до занять тепер!
Вранці рано прокидайся,
Гарненько вмивайся,
Щоб в школі не позіхати,
Носом в парту не клювати!
З вечора в портфель склади
Зошити, підручники, олівці.
Вранці ще раз перевір,—
Готовий до занять тепер!
***
Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
***
Гусачок збиравсь до школи
Одяг свій шукав довкола:
Ось сорочка, вся зім’ята, –
Зараз буду прасувати…
Де краватка, де штани?
Затаїлись де вони?
Гусачок збиравсь до школи
Одяг свій шукав довкола:
Ось сорочка, вся зім’ята, –
Зараз буду прасувати…
Де краватка, де штани?
Затаїлись де вони?
Доки він шукав одежу,
Щоб вдягнутись як належить
Аж спітнів, так метушився, –
На уроки все ж спізнився.
Щоб вдягнутись як належить
Аж спітнів, так метушився, –
На уроки все ж спізнився.
Хочу дітям нагадати:
Одяг звечора складати,
Тож, не кваплячись ніколи,
Вчасно встигнете до школи.
Одяг звечора складати,
Тож, не кваплячись ніколи,
Вчасно встигнете до школи.
Бережи підручники!
***
Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.
Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.
***
Головний у навчанні – підручник, відомо,
Чародій мовчазний – помічник твій в усьому.
Він мудрі знання зберігає віками,
Його не торкайся брудними руками!
Головний у навчанні – підручник, відомо,
Чародій мовчазний – помічник твій в усьому.
Він мудрі знання зберігає віками,
Його не торкайся брудними руками!
Не обмальовуй, не рви, не кидай
А розкривай і уважно читай!
Розуму й сили тобі додає,
Дякуй за те, що підручники є!
А розкривай і уважно читай!
Розуму й сили тобі додає,
Дякуй за те, що підручники є!
Не малюй на парті!
Допитливе в класі сидить Порося,
Під ним розмальована парта уся.
Тут собаки з кішками, формули, машини,
І фігурки з ріжками – дивними, страшними.
Під ним розмальована парта уся.
Тут собаки з кішками, формули, машини,
І фігурки з ріжками – дивними, страшними.
Ці неподобства не можна лишати,
А парти помити й пофарбувати!
А парти помити й пофарбувати!
Хай ВІДНИНІ виглядає парта мов нова,
Не з’являються на ній малюнки і слова!
Не з’являються на ній малюнки і слова!
Вітайся та не штовхайся!
***
Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому — усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому — усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
***
До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
***
Якщо вчитель заходить до класу,
Пригадайте пораду відразу:
З місця учням потрібно вставати
І повагу йому виявляти.
Якщо вчитель заходить до класу,
Пригадайте пораду відразу:
З місця учням потрібно вставати
І повагу йому виявляти.
Скаже вчитель вам: «Діти, сідайте!»
Ви поводьтеся тихо і знайте,
Рухи зайві тут – неприпустимі,
Не дратуйте ви вчителя ними!
Ви поводьтеся тихо і знайте,
Рухи зайві тут – неприпустимі,
Не дратуйте ви вчителя ними!
Як поводитися на уроці
***
На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.
На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.
***
Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
***
Сидить за партою Лисиця,
Та їй спокійно не сидиться:
То у люстерко заглядає,
До Вовка в зошит зазирає.
Чи схилить голову, мов спить
Чи озирнеться – де Ведмідь?
Сидить за партою Лисиця,
Та їй спокійно не сидиться:
То у люстерко заглядає,
До Вовка в зошит зазирає.
Чи схилить голову, мов спить
Чи озирнеться – де Ведмідь?
Мов дзиґа, вся вона скрутилась
Нічого в школі не навчилась.
Ви приклад не беріть із Лиски –
До неуспішності – геть близько!
Нічого в школі не навчилась.
Ви приклад не беріть із Лиски –
До неуспішності – геть близько!
***
Скрекотали дві Сороки,
Коли вчитель вів уроки.
І по «двійці» заробили,
Чим батьків і засмутили.
Скрекотали дві Сороки,
Коли вчитель вів уроки.
І по «двійці» заробили,
Чим батьків і засмутили.
Пам’ятатимуть надалі,
Більше щоб не скрекотали
Не питають вас – мовчіть,
Запитають – розкажіть!
Більше щоб не скрекотали
Не питають вас – мовчіть,
Запитають – розкажіть!
***
Сорока в класі скрекотала
І на мить не замовкала,
Намагалась підказати
Всім, хто мав відповідати.
Сорока в класі скрекотала
І на мить не замовкала,
Намагалась підказати
Всім, хто мав відповідати.
Вчитель проказав сердито
З ним погодилися діти:
Нам Сорока заважає,
Від думок відволікає.
З ним погодилися діти:
Нам Сорока заважає,
Від думок відволікає.
Отже, я застерігаю:
Діточок добра навчаю,
Потім буду всіх питати, –
Час підказки припиняти!
Діточок добра навчаю,
Потім буду всіх питати, –
Час підказки припиняти!
***
Їжак за партою сидів,
Прицмокував, банана їв.
Коли учитель запитав,
Ледь не вдавивсь їжак, як встав.
Їжак за партою сидів,
Прицмокував, банана їв.
Коли учитель запитав,
Ледь не вдавивсь їжак, як встав.
Не зміг банана прожувати,
Ані півслова проказати…
Промовив вчитель вже тоді:
– Їжаче, до їдальні йди!
Ані півслова проказати…
Промовив вчитель вже тоді:
– Їжаче, до їдальні йди!
Там їсти треба, пам’ятай,
І учнів не відволікай!
Сьогодні «двійку» заробив –
Не чув нічого і не вчив.
І учнів не відволікай!
Сьогодні «двійку» заробив –
Не чув нічого і не вчив.
Поведінка в шкільній їдальні
***
У їдальні всі їдять,
Там не бігають — сидять.
Як їси — не поспішай,
Все прожуй, тоді ковтай.
У їдальні всі їдять,
Там не бігають — сидять.
Як їси — не поспішай,
Все прожуй, тоді ковтай.
***
Сповістив перерву дзвоник
Мов стрілою – на обід
Зайченя, Лисичка, Слоник –
Спорожнів у всіх живіт.
Сповістив перерву дзвоник
Мов стрілою – на обід
Зайченя, Лисичка, Слоник –
Спорожнів у всіх живіт.
У їдальні, як годиться, –
Правила відомі всім:
Ось і таця знадобиться,
Хай обід буде смачним!
Правила відомі всім:
Ось і таця знадобиться,
Хай обід буде смачним!
Їж охайно, не спіши,
Хліб довкола не криши.
Посуду не залишай,
За собою прибирай!
Хліб довкола не криши.
Посуду не залишай,
За собою прибирай!
Як поводитися на перерві
***
Підвіконня, любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.
Підвіконня, любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.
***
По перилах не з’їжджай.
В гру на східцях теж не грай.
Сходи — це вже небезпека
Й до біди тут недалеко.
По перилах не з’їжджай.
В гру на східцях теж не грай.
Сходи — це вже небезпека
Й до біди тут недалеко.
***
На перерві в ігри грайся,
А не бігай, не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.
На перерві в ігри грайся,
А не бігай, не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.
***
На перерву Вовченя
Мчить стрілою навмання
Полякалися звірята, –
Геть з дороги утікати.
На перерву Вовченя
Мчить стрілою навмання
Полякалися звірята, –
Геть з дороги утікати.
Хто не встиг, той, звісно, впав.
Вовчик далі прямував.
Тільки стінка не тікала,
Мов на варті, все стояла.
Вовчик далі прямував.
Тільки стінка не тікала,
Мов на варті, все стояла.
Бац! – У стінку Вовчик наш, –
Заяскріло аж в очах…
Простягнувся і лежить.
Довго ще не побіжить…
Заяскріло аж в очах…
Простягнувся і лежить.
Довго ще не побіжить…
Не забувай своїх речей у школі
Слон зі школи повернувся
Пообідав, відпочив,
Сів за стіл і схаменувся –
Десь щоденника лишив…
Пообідав, відпочив,
Сів за стіл і схаменувся –
Десь щоденника лишив…
І пенала теж нема –
Авторучка лиш сама.
Бігти довелось назад…
Це, я вам скажу, – не жарт.
Авторучка лиш сама.
Бігти довелось назад…
Це, я вам скажу, – не жарт.
Щоб нічого не забути,
До портфеля все складай
Тут уважним треба бути,
Про це завжди пам’ятай!
До портфеля все складай
Тут уважним треба бути,
Про це завжди пам’ятай!
Записуй домашні завдання в щоденник!
Хоч щоденника Кіт мав,
Та завдань не записав:
Що читати, що вивчати, –
Не зміг вдома пригадати.
Та завдань не записав:
Що читати, що вивчати, –
Не зміг вдома пригадати.
Намагався подзвонити,
Та кудись розбіглись діти.
Коли ж все нарешті взнав,
До півночі працював.
Та кудись розбіглись діти.
Коли ж все нарешті взнав,
До півночі працював.
Кіт втомився, спати хоче,
І заплющуються очі.
Хоч спішиш додому дуже,
Для завдань – щоденник, друже!
І заплющуються очі.
Хоч спішиш додому дуже,
Для завдань – щоденник, друже!
Коментарі
Дописати коментар