Увага, першокласник!                                            


Готуємося в першокласники (консультація для батьків)

Спеціально повправляйтеся з дитиною у складанні речей до ранця Це може бути вашим щоденним заняттям протягом тижня — перед вечірньою казкою. Щоб уникнути одноманітності, заняття може проводитися як гра «Збери до школи ра­нець».

Гра «Збери до школи ранець»

Перед грою ще раз розглянути з дитиною ранець: який він привабливий за формою, кольором, зручний за розміром, конструкцією. З любов'ю зроблений, щоб ним було приємно користуватися, ходити до школи. Повправлятись у застібанні та розстібанні блискавок, липучок, замочків, розглянути всі відділення, поговори­ти про їх призначення. Чим краще учень доглядає свій ранець, тим довше ця річ служитиме.
Переходимо до гри. На столі лежить ранець і кілька предметів: пенал, олівці, ручка, зошити, папка, торбинка для сніданку. Дитина має швидко й охайно зібрати речі до ранцю. Гра закінчується, коли всі речі складено й ранець закритий. Другого дня гру повторити, використовуючи годин­ник — визначати, скільки часу потрібно для того, що маленький абітурієнт правильно та охайно склав речдо ранця. Ви зробили все, що могли, що підготувати малюка до важливого етапу його житті — до першого класу. І все ж таки ви неспокійні — як же вон все буде? І ваша дитина теж нер­вує, переживає.
Щоб перевірити і заспо­коїтися, потрібно перевірити, що знає ваша дитина про школу, про те, як треба по* водитися в нових умовах.
                                                         
 

Простий тест для завтрашнього школяра  

Поставте такі запитання
 1. Як учні звертаються до вчительки?
2. Якщо ти хочеш про щось запитати вчительку, як  треба привернути до себе увагу?
3. Що кажуть, коли під час уроку конче треба вийти в туалет?
4. Що таке урок?
5. Як вчителька і учні дізнаються, вже час починати урок?
6. Що таке перерва?
7.   Для чого потрібна перерва?
8.    Як у класі називаються столи, за якими учні сидя під час уроку?
9.   На чому вчитель пише, коли пояснює завдання?
10.Що таке оцінка?
11.Які оцінки вважаються добрими, а які поганими!
12.У класі навчаються однолітки чи діти різного віку
13.Що таке канікули?
14.  Що ти робитимеш, коли закінчаться всі уроки, мама по тебе ще не встигла прийти?

Лист першокласнику 

Шановні першокласники!
Ви відкрили двері не просто в скриньку, а у країну знань.
Ви стаєте мешканцями її і від сьогодні носитимете почесне ім'я - учень.
Ой, яка це чарівна країна!
У цій країні добро завжди перемагає зло, правда перемагає кривду...
А ще тут живуть букви, які складаються в склади, з'єднуються і утворюють слова, а слова - речення...
Ще є цифри, які все навкруги лічать, обчис­люють і творять справжні чудеса! Учні в цій країні кожен день одержують подарунки, але це не тістечка чи цукерки, а це знання, які оцінюються оцінками.
Класна кімната це чарівна домівка, де чисто, гарно... Тут багато речей, зроблених працею людей, тому потрібно оберігати їх. І все шкільне майно також оберігайте, особливо книги, що тепер зватимуться -
підручники, бо від поганого ставлення вони плачуть, жаліються одна одній.
Щоб ви не заблукали, в цій великій країні знань вам допоможе учителька. Вона ознайомить вас із певними правилами поведінки в школі, я запропоную вам вивчити віршик про культуру поведінки. Послухайте його.

Вставайте дружно кожен в ряд,
Коли учитель входить в клас!
 Вже дзвінок вам дав сигнал,
 Працювати час настав.
Спитає вчитель, треба встати,
 Дозволить сісти — тихо сядь.
Сказати хочеш — не кричи,
 А тільки руку підніми.
У школі парту бережи,
На ній все чисто стережи.
А щоб урок минув не марно,
Сидіти треба рівно, гарно.
І не крутитись на уроках,
Як папуга, чи сорока.
Тож щасливої вам подорожі країною знань.
Зустрінемось ще не раз.
До зустрічі!
Даю вам ще настанову напослідок:
Видумуй, пробуй, твори!
фантазію прояви!
Активним і уважним бувай
І про кмітливість не забувай!

                                                            

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ7512-1

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.
6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.
10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

    ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім’ї.
2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.
4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
5. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.
8. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.
10.Пам’ятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.

Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?

Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й … вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.



Коментарі